Levimas on petukõned, kus kelmid esinevad Swedbanki töötajana ja küsivad konto ligipääsuandmeid.
Kõned on tavaliselt venekeelsed ning nendes väidetakse, et kliendi arvelt on varastatud raha. Seejärel küsitakse kliendi kasutajatunnust ning PIN-koode. Pärast PIN-koodide sisestamist on kelm ohvri kontolt raha võõrale kontole kandnud.
Oma pangaandmeid ei tohi kellegagi jagada. Pangatöötaja ei küsi sinult kunagi telefoni teel PIN-koode, ega logi sinu eest internetipanka.
Kelmid on läinud osavaks ning võivad näidata kliendile helistades isegi klienditeenindaja numbrit. Kui saad kõne ja tekib kahtlus, siis pane kõne kohe kinni, või helista ise klienditeenidusse tagasi ja küsi, et kas nemad helistasid sulle.
Politsei teatas, et pühade ajal peteti ühelt Tartu naiselt sellisel viisil välja 4200 eurot. Naine oli jaganud petturile oma PIN-koode ning hiljem avastanud, et tema kontolt oli maha läinud 4200-eurone makse selgitusega „Merry Christmas“.